Reconditionare – Regenerare Baterii Deep Cycle ACID, GEL, AGM, Lithium

You Are Here: Home / Reconditionare – Regenerare Baterii Deep Cycle ACID, GEL, AGM, Lithium

Regenerare acumulatori cu plumb – Generalitati Ce presupune regenerarea? Procesul de regenerare presupune recuperarea acumulatorului, practic aducând acumulatorul la minim 80% din capacitatea şi performanţele iniţiale, depinde bineinteles de cat de avansata este starea de sulfatare. Regenerarea acumulatorilor reprezinta o tehnologie verde, accesibila, cu impact imediat in toate domeniile de activitate in care este necesara stocarea energiei la preturi scazute, cu costuri reduse de mentenanta si grad ridicat de incredere. Domeniile de aplicatie ale tehnologiilor de regenerare acumulatori cu plumb sunt practic nelimitate si se refera la: Aplicatii Regenerare Baterii – autoturisme de orice tip – motociclete, biciclete cu motor – autovehicule de transport marfa si calatori – echipamente autotractate pentru constructii (ex: buldoexcavatoare, incarcatoare, etc) – utilaje si vehicule industriale functionand exclusiv pe acumulatori (ex: electrostivuitoare, nacele, electrocare) – vehicule si carucioare pentru cei cu dezabilitati (ex: carucioare pentru handicapati) – vehicule pentru distractie (ex: masini de golf, masinute electrice) – instalatii fotovoltaice de producere a energiei electrice – sheltere de comunicatii GSM – data centere si centre de comunicatii – ups-uri industriale din toate domeniile – centre de comunicatii guvernamentale: politie, armata, jandarmerie – avioane civile si militare – locomotive, automatizari si actionari la calea ferata – barci, iahturi, vapoare – masini, utilaje si echipamente agricole (ex: tractoare, combine) Desi relativ recent aparute pe piata, aparatele pentru regenerare acumulatori cu plumb sunt de o varietate ridicata in functie de: – tip baterii regenerate (baterii de start, baterii de tip “deep cycle” – ex: pentru electrostivuitoare, baterii de stocare – ex: pentru UPS-uri, sau toate la un loc); – capacitate de regenerare (tensiunea maxima, capacitatea maxima a bateriilor, deci numarul total al acumulatorilor regenerati simultan); – tipul constructiv (cu transformator, cu invertere electronice); – gradul de automatizare si de know-how inglobat; – eficienta regenerarii. Este poate cel mai important criteriu cand aparatul este utilizat pentru o afacere de regenerare baterii. Aparatele foarte bune asigura readucerea parametrilor bateriei in raport de pana la 80 – 100% din cei ai unei baterii noi de acelasi tip (daca bateria nu are alte defectiuni decat sulfatarea) cu grad mare de repetabilitate si predictibilitate a rezultatelor.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Societatea noastră realizează procese de regenerare a bateriilor și acumulatorilor. Procedeul se poate realiza pe toate tipurile de acumulatori plumb-acid utilizaţi în automobile, electrocare, stivuitoare, aplicaţii industriale, telecomunicaţii, inclusiv cei din categoria “fără întreţinere” cum ar fi AGM VRLA, Gel, OPzV.
Pot fi regenerate toate tipurile de baterii cu plumb – baterii de pornire, tracțiune și stocare: baterii cu electrolit lichid (acid sulfuric), SLA (Start,Lighting & Ignition), FDC (Flooded Deep-Cycle) si SLA (Sealed Lead Acid) respectiv GEL (Gelled Electrolyte), AGM (Absorbed Electrolyte) si VRLA (Valve Regulated Lead Acid.
 
Avantajele regenerarii bateriilor uzate– Scaderea drastica a costurilor de intretinere: costurile de regenerare a unei baterii uzate pot fi de max. 10-15% din costurile unei baterii noi (incluzand energie, transport, manopere, etc.) si fara a mai pune cheltuielile legate de obligativitatea reciclarii bateriei uzate. Economiile sunt cu atat mai importante cu cat costul bateriilor este mai ridicat, modelul de baterie este mai greu de aprovizionat, sau cantitatea de baterii este mai mare;- Rezolvarea unor situatii critice, cand bateriile sunt greu de inlocuit sau de manipula sau cand nu pot fi procurate;- Reducerea emisiilor de CO2 si evitarea degradarii mediului prin depozitarea necorespunzatoare a bateiilor. Regenerarea unei baterii conduce la reducerea emisiilor de CO2 cu 97% fata de situatia achizitionarii uneia noi;- Usurinta si comoditate in manipularea si gestionarea bateriilor, siguranta in utilizare.
Domenii de aplicatie: Practic toate domeniile de activitate sunt vizate, dar este recomandat pentru: autovehicule, vehicule de marfa si pasageri, echipamente de constructii, masini agricole, vehicule si echipamente militare, trenuri si transporturi electrice, sheltere comunicatii, surse neintreruptibile UPS, sisteme de producere a energiei prin panouri fotovoltaice si eoliene, etc
Regenerarea bateriilor (acumulatorilor) cu plumb se refera la procesul de readucerea a bateriilor uzate, defecte in starea de functionare initiala.Defectiunile bateriilor se datoreaza mai multor cauze:- supraincarcarea; conduce la corodarea placilor, pierderi de apa, gel sau uscarea separatorilor;- subincarcarea; conduce la sulfatare si coroziune;- stocarea in stare descarcata; conduce la sulfatare, coroziune, hidrare;- supradescarcarea; conduce la defectarea placilor anodice;- suprasolicitarea; conduce la sparturi, crapaturi, celule distruse si alte defectiuni mecanice.Numai bateriile defecte datorita sulfatarii pot fi regenerate printr-un procedeu electrochimic invers denumit desulfatare celelate fiind supuse reciclarii. Se apreciaza ca un procent de peste 87% din baterii se defecteaza prin sulfatare deci respective sunt “regenerabile” ceea ce reprezinta un procent foarte insemnat.
Desulfatarea este un procedeu tehnologic disponibil de putin timp, din punct de vedere comercial, desi procedeul electrochimic este cunoscut de mai multa vreme. Este o tehnologie verde, de ultima generatie, ce permite regenerarea bateriilor de plumb si prelungirea substantiala a perioadei de viata a acestora. In principiu bateriile sunt formate din doi electrozi (anodul din oxid plumb PbO2 si catotul din plumb Pb) scufundati intr-un electrolit – acidul sulfuric H2SO4.
Sulfatarea este procesul chimic (lent) prin care gruparea SO2 se depune la suprafata celor doi electrozi transformand acea suprafata in sulfat de plumb PbSO4 urmat de cristalizarea acesor sulfati. Ca urmare in locul acidului sulfuric ramane apa H2O iar bateria poate fi considerate “moarta”.
Desulfatarea se face cu ajutorul unor curenti de inalta frecventa, de frecventa si amplitudine variabila care se aplica controlat, asupra celor doi electrozi, in secvente scurte (pentru a evita deteriorarea electrozilor prin supraincalzire) dupa anumiti algoritmi care depend in general de tipul si modelul bateriei.
Regenerarea este un proces care include in afara de desulfatare, o etapa anterioara de descarcare, una de testare, analiza si identificare si una ulterioara de reincarcare.Regenerarea poate readuce bateria (acumulatorul) la 80-95% din starea initiala in functie de starea initiala a bateriei (cat de profunda este sulfatarea) si de modelul aparatului de regenerare utilizat. Din totalul bateriilor apreciate ca “regenerabile” in urma testarii initiale, un procent de peste 97% (deci foarte mare) sunt in final regenerate cu succes. Prelungirea perioadei de viata depinde de asemenea de starea initiala a bateriei si de modelul aparatului folosit pentru regenerare.